Retete si articole pentru un stil de viata sanatos.

Morcovii – Hrana sanatoasa – Supa Crema Baby Carrots

Desi morcovii sunt disponibile pe tot parcursul anului, morcovii crescute la nivel local, de sezon, vara si toamna, sunt mai preferabile, deoarece acestia sunt mai proaspete si mai delicioase. Morcovii fac parte din familia Umbelliferae, numit dupa-umbrela, ca clusterele de flori. Ca atare, morcovii sunt strans legate ca si familie de pastarnac, fenicul, patrunjel, anason, chimen, chimion si marar.

 

pumpkin-419307 people-220039

Suntem norocosi sa avem rezultatele unui nou studiu de 10 ani din Olanda cu morcovii si riscul de boli cardiovasculare (BCV) -si aceste rezultate sunt fascinante. Aportul de fructe si legume in studiu a fost clasificata dupa culoare si axat pe patru categorii de culori: verde, portocaliu / galben, rosu / violet, alb. Din aceste patru categorii, portocaliu / galben (si, in special, a produselor alimentare cu nuante profunde de portocaliu si galben), au reiesit, fiind cele mai benefice si protectoare impotriva bolilor cardiovasculare. Participantii care au mancat cel putin 25 de grame de morcovi (cu 25 de grame, mai putin de un sfert de cana) au avut un risc semnificativ mai mic de BCV. Iar grupurile de participanti care au mancat 50 – sau 75 -grame mai mult, au avut un risc si mai mult redus de BCV!
O mare parte din cercetare s-a concentrat  pe carotenoide din morcovi si beneficiile lor antioxidante importante. La urma urmei, morcovii (impreuna cu dovleacul si spanacul) au un rang inalt pe lista legumelor considerate antioxidanti, frecvent consumate in SUA. Dar studiile recente au ajuns la concluzia si au adus in centrul atentiei morcovii ca facand parte din nutrientii numiti  fitonutrienti.. In morcovi, cele mai importante componente sunt poliacetilenele, falcarinolul si falcarindiolul. Mai multe studii recente au identificat aceste poliacetilene in morcov ca si fitonutrienti care pot ajuta in inhibarea cresterii celulelor de cancer de colon. Aceste constatari noi sunt incitante, deoarece acestea sugereaza o interactiune cheie intre carotenoide si poliacetilene din morcovi. Aparent, continutul bogat de carotenoid in morcovi ajuta la prevenirea deteriorarii nu numai oxidativ in interiorul corpului nostru, dar poate ajuta, de asemenea, la prevenirea daunelor oxidative.Cu alte cuvinte, aceste doua grupuri uimitoare de fitonutrienti din morcovi pot lucra impreuna intr-un mod sinergic pentru a maximiza beneficiile lor in sanatatea noastra!
S-a descoperit ca Morcovii  au un gust mai bun gatiti in aburi! Intr-un studiu recent cu privire la examinarea metodelor diferite in gatitul legumelor, participantii la studiu au fost rugati sa evalueze aroma si gustul, acceptabilitatea generala a rezultatelor. In comparatie cu punctele de fierbere, participantii la studiu au favorizat in mod semnificativ gustul și acceptabilitatea generala a morcovilor aburiti, in comparatie cu cei fierti.

Morcovii, felii, crud
1.00 ceasca
(122.00 grame) Calorii: 50
GI: scazut
NutrientDRI / DV

vitamina A113%

biotin20%

vitamina K18%

fibre14%

molybdenum14%

potassium11%

vitamina C10%

vitamina B610%

mangan9%

vitamina B38%

vitamina B17%

acid pantotetic7%

cuprur6%

phosphorus6%

folate6%

vitamina B25%

vitamina E5%

 

carrot-319792_640 carrot-369780

 

Morcovii sunt, probabil, cel mai bine cunoscuti pentru furnizarea bogata de nutrienti si antioxidanti, care a fost de fapt numit : beta-carotenul. Cu toate acestea, aceste legume radacinoase delicioase sunt sursa nu numai de beta-caroten, dar, de asemenea, contin o mare varietate de antioxidanti si alti nutrienti. Ele fiind benefice in probleme cardiovasculare, dar fiind si nutrienti anti-cancer .

Beneficii antioxidante

Toate soiurile de morcovi contin cantitati importante de nutrienti antioxidanti. Incluse aici sunt antioxidanti traditionale, cum ar fi vitamina C, precum si antioxidanti fitonutrienti, precum beta-caroten. Lista include:

Carotenoizii
alfa-caroten
beta-caroten
luteina
Acizi hidroxicinamic
acidului cafeic
Acidul cumaric
Acidul ferulic
Anthocyanindins
cyanidins
malvidins
Diferitele soiuri de morcovi contin cantitati diferite ale acestor fitonutrienti antioxidanti. Morcovii rosii si violet, de exemplu, sunt cele mai cunoscute pentru continutul bogat de antociani. Cele portocale sunt deosebit de remarcabile in ceea ce priveste continutul de beta-caroten, care reprezinta 65% din continutul lor total de carotenoide . In morcovii galbeni, 50% din totalul carotenoidelor provin din luteina.

Beneficii cardiovasculare

Avand in vedere bogatia lor in antioxidanti, nu este surprinzator ca gasim multe studii in legatura cu acesta. Sistemul nostru cardiovascular are nevoie de protectie constanta. Astfel ele(morcovii) sunt considerate cardioprotectori.

Beneficiile anti-cancer

Beneficiile anti-cancer ale morcovului a fost dovedit in prevenirea si tratarea cancerului de colon. O parte din aceasta cercetare a implicat aportul real de suc de morcovi de catre participanti, precum si alte cercetari care  au implicat studii pe diferite tipuri de celule canceroase.

Morcovii “baby” sunt bogate in nutrienti si sarace in calorii si sunt ideale pentru gustari brut sau in aburi, sau intr-un amestec de legume.

Ce contin ele?

Vitamina A
Vitamina A este nutrientul aflat in morcovi de toate tipurile si soiurile.. Fiecare “ceasca”  tocata contine 21384 UI – unitati internationali. Doza zilnica, de exemplu recomandata pentru femei, este 2.300 UI, sau 700 de micrograme. Vitamina A contribuie la asigurarea vederii bune, piele sanatoasa si functionarea corespunzatoare a sistemului imunitar. Pentru reproducerea unei celule, avem nevoie de vitamina A, dar, de asemenea ea participa si la formarea oaselor. Vitamina A in morcovi vine sub forma de beta-caroten, pe care organismul transforma in vitamina A in timpul digestiei. Desi consumul de morcovi este benefica, luand cantitati mari de vitamina A prin suplimente poate provoca toxicitate.

 

Fibre

O ceasca de baby-morcovi tocat,  sau morcovi mari contine 3,6 grame de fibre alimentare, care este mai mare cu 10 la suta din cantitatea de care avem nevoie intr-o zi. Fibrele sprijina digestia, regland si ajutand pe cei constipati. Dietele bogate in fibre sunt, de asemenea, legate de scaderea valorilor colesterolului, reducerea riscului de diabet si prevenirea cancerului de colon. Alimentele bogate in fibre, de asemenea, sunt utile pentru controlul greutatii, adaugand volum de calorii liberi la hrana.

 

Vitamina K
Vitamina K este o vitamina esentiala care joaca un rol in coagularea sangelui si producerea de anumite proteine ​​osoase. O ceasca de baby-morcovi sau de morcovi tocate,  contine aproximativ 17 micrograme de vitamina K; femeile adulte au nevoie de 90 de micrograme pe zi. Alte surse excelente de vitamina K sunt tot ce este verde si verde inchis, frunze, cum ar fi varza, spanac, precum si broccoli si uleiul de soia. Daca luati orice medicament anticoagulant, precum warfarina, aceasta nu poate fi luat in siguranta cu cantitati mari de vitamina K.
Vitamina C
La 7,6 miligrame de vitamina C pe ceasca de morcovi tocati, morcovii furnizeaza aproximativ 10 la suta din necesarul de 75 mg pe zi pentru femei. Corpul nostru foloseste vitamina C pentru o multime de functii, inclusiv sprijin imunitar, repararea celulelor si vindecarea ranilor. Vitamina C, de asemenea, va ajuta sa absorbiti fierul din alimente, ceea ce este deosebit de important la menstruatie la femei. Cu toate acestea, nu exista nici un adevar in acel mit,  care ne spune ca consumuli in cantitati mari de vitamina C ajuta la prevenirea racelilor. Desi suplimente de vitamina C in mod regulat pot reduce durata racelilor. Au un rol important in cancere si tumori, fiind antitumoral, si da, joaca un rol important in combaterea diferitelor virusi si bacterii etc.

 

Supa noastra crema vegana de morcovi contine:

Un pumn mai mare de morcovi baby, 1 radacina mai micuta de patrunjel, o jumatate de ceapa alba(sau praz), 1 lingura unt organic de nuca de cocos, putina sare de Himalaya, apa de izvor – se amesteca impreuna in blender si se serveste cu menta uscata.(legumele se pot fierbe light in aburi, sau se poate face supa in stadiul lor raw)

 

blender-576331 ulei_de_cocos_virgin_bio_100ml__10686 20150301_124250 20150301_124325