Retete si articole pentru un stil de viata sanatos.

Ne-am indragostit de Chia :) – Un Super-aliment pentru fiecare zi

Chia este un aliment incredibil de versatil, care poate fi folosit inmuiat sau solid, si se poate adauga la orice fel de mancare dulce, sau sarata. Este un aliment energizant, si unul dintre cele mai bune surse alimentare de acizi grasi esentiali (AGE), in special Omega 3. AGE din chia sunt mult mai usor de absorbit de catre organism decat cele din alte surse alimentare.

Semintele de Chia provin dintr-o planta cu flori din familia mentei, care este nativ in Mexic si Guatemala. In tarile native se utilizeaza zilnic, dar a fost in mare parte necunoscut in America de Nord pana cand un cercetator, Wayne Coates a inceput sa studieze chia ca o cultura alternativa pentru agricultorii din nordul Argentinei in urma cu aproximativ 29 de ani.

Americanii de Sud, au recunoscut-o ca fiind atat de hranitor si plin de nutrienti, incat si-au putut astfel hrani armata, care mergea in marsuri lungi in acea perioada. Astfel la azteci era o sursa  excelenta si de proteine, fibre si vitamina B1. Este, de asemenea o hrana pentru excursii, vacante sau picnic din cauza ca este atat de usor de impachetat, iar la pregatirea ei nu este nevoie de echipament sofisticat. De exemplu se poate inmuia si la un hotel(chiar si intr-un recipient cu/pentru gheata. Puteti adauga, de asemenea, o lingura de apa pentru o bautura racoritoare si hidratanta.

Puteti chiar incerca cu un suc de lamaie si un pumn de goji.

Este, iarasi o matura intestinala, ca si psyllium. Se poate folosi la un mic dejun, sau daca mancati doar la pranz pe la orta 12.00, cum facem si noi, inainte de pranz cu 15-20 minute e ok sa beti intr-un shake sau smoothie.

Chia este o sursa excelenta de calciu(Ca), fosfor si are un efect antioxidant foarte puternic.

La shake-ul de azi l-am folosit iarasi, arata mai mult ca un Smoothie, pentru ca am gasit banane foarte buni. Adaugand la 2 banane mai micute, 1 jumatae de mar, 1 jumatate de pumn mai micut de vlastari mixte, 1 lingurita de seminte chia, este de ajuns pentru 2 persoane.

20150403_123330 20150403_123341

Semintele de Chia, se pot folosi si la biscuiti raw vegane, toast raw, budinca raw, paine raw si crackeri, dar si la salate.

Noi am folosit de exemplu si la o salata de cartofi, unde doar cartofii erau fierti usor.

In magazinul nostru online, gasiti seminte Chia sub forma Raw de calitate superioara, dar si Chia pudra proteica raw si bio – la categoria super-alimente.

SUPER – ALIMENTE

chia_protein__29267 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Puteti gasi sub forma de baton proteic raw si bio:

Baton proteic cu chia si spirulina raw bio

roobar_protein_chia_spirulina__86347

sau

Batonas cu chia si cocos

roobar_cocos

Paine raw si bio cu varza murata 

– migdale, hrisca, seminte de in aurii, varza murata nepasteurizata 10%, seminte de floarea soarelui, seminte de chia, 5%, morcovi, chimen, sare de Himalaya, ceapa, marar.

sau

Paine raw si bio cu seminte de chia si seminte de canepa

– migdale, seminte de in aurii, seminte de dovleac, seminte de canepa decorticate 14%, seminte de chia 5%, sare de Himalaya, chimen.

chia bio zone food varza-murata

 

Loveberry superfruits bites gustare raw bio 

– hrisca*, zmeura* (19%), curmale*, capsuni* (8%), migdale*, zahar din nectar de cocos*, seminte de floarea soarelui*, stafide*, goji*, seminte de in*, seminte de chia*, mei*, quinoa*, sfecla rosie*, vanilie*

Banana supergreen bites gustare raw bio

– hrisca*, banane*, curmale*, stafide*, migdale*, seminte de floarea soarelui*, seminte de chia*, seminte de in*, iarba de grau*, vanilie*, mei*, quinoa*, spirulina*, orz verde*

loveberrybites600__57733 bananabites600__88432